Arbetsrätt Utbildningar

Arbetslivet efter restriktionerna – de vanliga arbetsrättsliga frågorna

Den 29 september togs Folkhälsomyndighetens råd om att arbeta hemifrån bort och en successiv återgång till arbetsplatserna kunde inledas. Pandemin har ställt samhället, och de företag som verkar i det, inför utmaningar som inte kunde förutses. Ni som arbetsgivare ställde om och kunde på det sättet genomleva krisen. När arbetslivet så sakteliga övergår i en tillvaro utan restriktioner kan det, återigen, vara dags för anpassningar. Men hur ser spelreglerna för sådana anpassningar ut?

Kursbeskrivning

Detta får du i webbinariet
I detta webbinarie får ni en genomgång av vilka arbetsrättsliga regler som gäller vid återgång till ett arbetsliv utan restriktioner. Hur ska ni som arbetsgivare tänka kring ”workation”, var finns egentligen arbetsplatsen i en ”hybridlösning”,  blir hemmet en egen driftsenhet vid hemarbete och ska arbetsgivaren betala för hemmakontorets kaffeförbrukning? 

Kursledare
Sophie Thörne och Nils Bergh är båda arbetsrättsjurister med lång erfarenhet av hantering av arbetsrättsliga frågeställningar kopplade till arbete och arbetsmarknad under covid och post covid.

Målgrupp

Vi vänder oss i första hand till chefer, arbetsledare och övriga befattningar som verkar som arbetsgivarens företrädare i sin yrkesroll.


Praktiska detaljer:
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatt under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen får du i ett separat mail
Webbinariet är kostnadsfritt för dig som medlem.

Pris
0 kr för medlemmar / 500 kr ex moms för icke-medlemmar

Tillfällen

Just nu finns inga tillgängliga tillfällen.